ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3
ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 روی طیف گسترده ای از محصولات ایرانخودرو و سایپا نصب و استفاده شده است. ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 از لحاظ سخت افزاری با ایسیوهای زیمنس تکسوز معمولی CI0،CI1،CI2 هیچگونه تفاوت سخت افزاری ندارند و تنها با پروگرامینگ دامپ مناسب هر خودرو قابلیت استفاده را دارد. ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 دارای حافظه دائم فلش خارجی از نوع 29f400bb یعنی فلشدار میباشد. ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 فابریک از نوع بدون ایمو میباشد. ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 از طریق کابل obd، روش جی تگ، پروتکل کاتک و همچنین استفاده از آداپتور مخصوص 44 پایه آی سی فلش قابلیت برنامه ریزی را دارد. ارتباطات و انتقال داده ها و اطلاعات مابین ایسیو زیمنس VDO تکسوز معمولی CI3 با سایر یونیتهای موجود در خودرو از نوع سیم به سیم یا همان بدون شبکه است.
وضعیت:استوک کارکردهایسیو زیمنس کنتیننتال (بایفیول) دوگانه CB6 پراید
ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه CB6پراید، روی پراید دوگانه نصب و استفاده شده است. ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه CB6 را میتوان فقط با تغییرات پروگرامینگ نرم افزاری روی خودروهای پژو 405،پژو پارس،سمند ،تیبا دوگانه،روآ دوگانه،زامیاد دوگانه و پیکان وانت دوگانه استفاده کرد. ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه CB6 از لحاظ سخت افزاری با ایسیوهای زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه با کدهای CA2،CA5،CB7،CB8،CB5 هیچ تفاوتی ندارد که نمونه کد CA2 استفاده شده در خودروهای پراید و تیبا از نوع پترول-بایفیول میباشد یعنی موتور خودرو تکسوز میباشد ولی سیمکشی و ایسیو استفاده شده از نوع دوگانه با سخت افزار دوگانه میباشد. ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه CB6 فابریک از نوع ایمودار میباشد که دارای حافظه دائم فلش خارجی یعنی فلشدار از نوع 29f400bb میباشد. ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول) دوگانه CB6 از طریق کابل obd، از روش جی تگ ، پروتکل کاتک و همچنین استفاده از آداپتور مخصوص ۴۴ پایه آی سی فلش برنامه ریزی میشود. ارتباطات و انتقال اطلاعات و داده ها بین ایسیو زیمنس کنتیننتال(بایفیول )دوگانه CB6 با سایر یونیت های موجود در خودرو مثل ایسیو و پشت آمپر بصورت رشته به رشته و غیر شبکه میباشد.
وضعیت:استوک کارکردهایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR پیکان وانت
ایسیو موتور زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR روی خودروهای پیکان وانت با سیم کشی و سیستم خودرو از نوع ایموبلایزر نصب و استفاده شده است. ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR را میتوان تنها با پروگرامینگ نرم افزاری مناسب با نوع خودرو روی طیف گسترده ای از محصولات ایرانخودرو و سایپا استفاده کرد. ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی cir از لحاظ سخت افزاری با ایسیوهای زیمنس تکسوز معمولی CI4،CI5،CI6 و زیمنس کنتیننتال سمند و زیمنس کنتیننتال پراید هیچگونه تفاوتی ندارند. ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR دارای حافظه دائم فلش خارجی یعنی فلشدار از نوع 29f400bb میباشد. ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR از طریق کابل obd، روش جی تگ، پروتکل کاتک و استفاده از آداپتور مخصوص آی سی فلش برنامه ریزی و پروگرامینگ میشود. ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی cir فابریک از نوع ایمودار میباشد. ارتباطات و انتقال داده ها مابین ایسیو زیمنس کنتیننتال تکسوز معمولی CIR با سایر یونیتهای موجود در خودرو بصورت معمولی غیر شبکه و رشته به رشته میباشد.
وضعیت:استوک کارکردهایسیو گیربکس مزدا (NEW) برند میتسوبیشی
ایسیو گیربکس(TCU) خودرو ۲۰۶ فرانسوی تیپ ۴ با برند و مارک زیمنس SIEMENS
- ۲۰۶ فرانسوی نصب شده
- 206 با موتور و پیشرانه tu5 نصب شده
- 206 فرانسوی تیپ 4 و 6 با ایسیو موتور ME7.4.4 نصب و کالیبره شده
- برنامه ریزی از طریق پروتکل جی تگ
- برداشتن آی سی 44پایه فلش که روی آداپتور و پایه مخصوص برنامه ریزی قرار گرفته
- و عملیات پروگرامینگ نرم افزاری یا همان خواندن و نوشتن انجام میگیرد.
وضعیت: استوک کارکرده
ایسیو موتور ایزی یو(Easy U2.5) 206 دنده ای
ایسیو موتور ایزی یو ۲.۵کنتیننتال با نشان تجاری کروز کنتیننتال روی اکثر محصولات ایرانخودرو و حتی سایپا نصب شده است. ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال روی خودروهای 206 و207 با موتور و پیشرانه TU5 نصب شده است. ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال روی خودروی 206,207 با گیربکس از نوع دستی و اتوماتیک نصب و استفاده شده است. ایسیو ایزی یو ۲.۵ در خودروهای از نوع گیربکس دستی و اتوماتیک هیچگونه تفاوت سخت افزاری ندارند و فقط در بخش نرم افزار و دامپ ایسیو متفاوت هستند. ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال ۲۰۶ و ۲۰۷ قابلیت تبدیل به یگدیگر را دارند که از طریق پورت و درگاه obd میتوان عملیات پروگرامینگ نرم افزاری و تبدیل را انجام داد. ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتییننتال محصولات ایرانخودرو را میتوان از طریق درگاه obd به برخی از ایسیوهای ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال محصولات سایپا تبدیل کرد. ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتییننتال خودروهای ۲۰۶،۲۰۷ از لحاظ سخت افزاری با ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال استفاده شده در خودروهای دنا و سمند با موتور و پیشرانه EF7 تفاوتهای سخت افزاری و نرم افزاری دارند. و از معایب بزرگ سخت افزاری ایسیو ایزی یو ۲.۵ کنتیننتال میتوان به مشکل یکسره شدن فن اشاره کرد که البته تعمیرات سخت افزاری در این مدل ایسیو در مجموعه ایسیو جوادی بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام میگیرید.
وضعیت:نوآکبند
ایسیو موتور ایزی یو(Easy U2.5) 207 اتوماتیک
ایسیو موتور بوش ME7.4.4خودروهای ۲۰۶،۴۰۵،و پارس با موتور TU5
ایسیو موتور بوش ME7.4.4 در خودروهای پارس،۴۰۵و خودرو ۲۰۶ استفاده شده است ایسیو بوش ME7.4.4 در دو مدل پدال از نوع ۴ سیم و پدال از نوع ۶ سیم روی خودروهای ۴۰۵،پارس و ۲۰۶ استفاده شده است. ایسیو بوش ME7.4.4 از نوع پدال ۴ سیم استفاده شده در خودروهای ۴۰۵ و پارس از لحاظ سخت افزاری با خودروهای ۲۰۶ تفاوتی جزئی و اندک در ناحیه مقاومتهای فرعی و اصلی در ناحیه پدال گاز دارند. ایسیو بوش ME7.4.4 استفاده شده در خودروی پژو پارس از نوع پدال ۶ سیم نیز تفاوتهای سخت افزاری اندکی در بخش مقاومتهای پدال با نوع ۴سیم دارند که اگر ایسیو بوش ME7.4.4 پدال ۴ سیم را جایگزین ایسیو بوش Me7.4.4 پدال ۶ سیم کنید و یا بالعکس با فشردن پدال گاز دریچه گاز بهیچ عنوان عمل نخواهد کرد.
وضعیت:استوک کارکرده
ایسیو موتور دلفی MT20U2 سوکت سفید کاپرا
ایسیو موتور mt20u2 سوکت سفید روی خودروی کاپرا با موتور 2400CC استفاده میشود. ایسیو دلفی با کد MT20U2 سوکت سفید که روی خودروی کاپرا استفاده میشود فابریک از نوع ایمودار میباشد.
ایسیو دلفی MT20U2 سوکت سفید فقط روی خودروی کاپرا قابلیت استفاده را دارد. ایسیو دلفی Mt20u2 سوکت سفید کاپرا قابلیت جایگزینی به جای ایسیو mt22u سوکت مشکی کاپرا را ندارد و بالعکس. ایسیو دلفی MT20U2 سوکت سفید کاپرا دارای حافظه دائم فلش داخلی یعنی بدون فلش میباشد. ایسیو دلفی MT20U2 سوکت سفید کاپرا از طریق کابل obd،از طریق روش جی تگ و پروتکل کاتک برنامهریزی و پروگرامینگ میشود. ایسیو دلفی MT20u2 سوکت سفید کاپرا به دو صورت خام و بدون کد عرضه میگردد.
وضعیت:نوآکبندایسیو موتور دلفی MT20U2 سوکت مشکی کاپرا و وینگل
ایسیو موتور mt20u2 سوکت مشکی روی خودروهای کاپرا و وینگل با موتور 2400CC استفاده میشود. ایسیو دلفی با کد MT20U2 که روی خودروهای کاپرا و وینگل استفاده میشود فابریک از نوع ایمودار میباشد.
ایسیو دلفی MT20U2 سوکت مشکی فقط روی خودروهای کاپرا و وینگل قابلیت استفاده را دارد. ایسیو دلفی Mt20u2 سوکت مشکی را اگر جایگزین ایسیو mt22u سوکت مشکی پیکاپ ریچ کنیم و یا بالعکس خودرو را روشن میکند ولی موتور خودرو بد کار میکند و با ریپ زدن و کپ کردن همراه است. ایسیو دلفی MT20U2 سوکت مشکی کاپرا و وینگل دارای حافظه دائم فلش داخلی یعنی بدون فلش میباشد. ایسیو دلفی MT20U2 سوکت مشکی کاپرا و وینگل از طریق کابل obd،از طریق روش جی تگ و پروتکل کاتک برنامهریزی و پروگرامینگ میشود. ایسیو دلفی MT20u2 به دو صورت خام و بدون کد عرضه میگردد.
وضعیت:نو آکبندایسیو موتور زیمنس کروز CGE تکسوز پژو 405
ایسیو موتور زیمنس کروز CGE تکسوز سمند EF7
ایسیو موتور کنتیننتال پژو روآ
ایسیو موتور مزدا 3 قدیم با مارک و برند میتسوبیشی
ایسیو موتور مزدا ۳ قدیم روی خودروهای مزدا 3 قدیمی نصب و استفاده میشود. ایسیو مزدا ۳ قدیم روی خودروهای مزدا ۳ با از نوع گیربکس اتوماتیک نصب میشود. ایسیو مزدا ۳ قدیم روی خودروهای مزدا ۳ قدیم با موتور 2000cc نصب و استفاده شده است. ایسیو مزدا ۳ قدیم مدیریت هردو قسمت موتور و گیربکس اتوماتیک را بر عهده دارد. ایسیو مزدا ۳ قدیم فابریک بدون ایمو میباشد.
*وضعیت:استوک کارکرده*
ایسیو موتور نیسان پیکاپ NE نیمه انژکتور جدید
ایسیو موتور والئو CNG پژو ۴۰۵ از نوع دوگانه سوز با ایسیو گاز SAX500
ایسیو موتور والئو cng روی خودرو های 405 دوگانه سوز با موتور xu7 نصب شده است. ایسیو والئو cng با ایسیوی گاز ساکس500 نصب و کالیبره شده در سال های 1385 تا 1389 نصب و استفاده شده است. ایسیو والئو cng در دو نوع ایمودار و بدون ایمو روی خودروهای ۴۰۵ دوگانه با موتور xu7 استفاده میشود. ایسیو والئو cng پژو 405 دوگانه دارای حافظه دائم فلش از نوع داخلی میباشد یعنی بدون فلش. ایسیو والئو cng پژو ۴۰۵ دوگانه با ۳ روش پورت obd,پروتکل جی تگ و استفاده از پروتکل کاتگ برنامه ریزی میشود. ایسیو والئو cng پژو ۴۰۵ دوگانه دارای حافظه موقت ایپرام به شماره ۹۵۱۶۰ میباشد.
ارتباط ایسیو والئو cng پژو ۴۰۵ دوگانه با ایسیو گاز sax500 از نوع شبکه و پروتکل استاندارد CAN می باشد.
نکته حائز اهمیت اینکه ایسیو والئو cng پژو ۴۰۵ دوگانه جز خودش جایگزینی ندارد زیرا با نصب ایسیو های والئو معمولی به جای ایسیو والئو cng پژو ۴۰۵ دوگانه نمایشگر عقربه میزان بنزین در صفحه کیلومتر کار نمی کند.
وضعیت:استوک کارکرده
ایسیو موتور والئو SLC پژو پارس،سمند و ۴۰۵
ایسیو موتوردوگانه والئو j35 خودرو ۲۰۶ فرانسوی
ایسیو والئو j35 دوگانه روی خودروهای ۲۰۶ فرانسوی نصب و استفاده می شود. ایسیو والئو j35 دوگانه روی ۲۰۶ فرانسوی با موتور و پیشرانه tu5 و دریچه گاز از نوع برقی نصب و استفاده شده است. ایسیو والئو j35 دوگانه خودرو ۲۰۶ فرانسوی دوگانه دارای حافظه فلش دائم داخلی یعنی بدون فلش میباشد. ایسیو والئو j35 دوگانه خودرو ۲۰۶ فرانسوی دوگانه دارای حافظه موقت ایپرام به شماره ۹۵۳۲۰ میباشد. ایسیو والئو j35 دوگانه خودرو ۲۰۶ فرانسوی دوگانه توسط درگاه و پورت obd و همچنین پروتکل جی تگ پروگرامینگ و برنامه ریزی میشود. برای برنامه ریزی و پروگرامینگ و ریختن دامپ و فایل مناسب بر روی آی سی ایپرام ایسیو والئو j35 دوگانه ۲۰۶ فرانسوی دوگانه حتما باید از آداپتور مخصوص ۸ پایه استفاده کرد.
وضعیت: استوک کارکرده
ایسیو موتورزیمنس معمولی(ایرانخودرو و سایپا) با نام تجاری زیمنس کنتیننتال(SIEMENS CONTINENTAL)
ایسیو موتور زیمنس تکسوز ci6 معمولی روی طیف گسترده ای از خودروهای تکسوز گروه سایپا و ایران خودرو از سال های 1386 تا 1391 نصب گردیده و استفاده شده است. ایسیو زیمنس تکسوز ci6 معمولی در تمامی خودروهای پراید،پژو xu7،پژو پارس xu7،سمند xu7، وانت پیکان و روآ از لحاظ سخت افزاری یکسان میباشد و فقط با پروگرامینگ فایل و دامپ مناسب هر خودرو قابلیت استفاده را دارد. ایسیو زیمنس تکسوز ci6 معمولی دارای حافظه دائم فلش خارجی به شماره ۲۹f400bb یعنی فلشدار میباشد. ایسیو زیمنس تکسوز ci6 معمولی از طریق پورت و درگاه obd،روش جی تگ،پروتکل و روش کاتک و همچنین استفاده از آداپتور مخصوص ۴۴ پایه آی سی فلش برنامه ریزی و پروگرامینگ میشود. ارتباط و انتقال اطلاعات و دیتاها بین ایسیو زیمنس تکسوز ci6 معمولی با دیگر یونیتهای الکترونیکی موجود در خودرو از نوع سیم به سیم یا point to point میباشد.
وضعیت: استوک کارکرده
ایسیو موتورساژم 10LC ،(پارس ,405 و سمند) با برند ومارک ساژم( SAGEM)
ایسیو موتور ساژم s2000-10lc در سالهای 1384 تا 1386 روی محصولات ایران خودرو با موتور XU7 نصب و استفاده شده است. ایسیو ساژم s2000-10lc روی خودروهای پژو پارس،پژو ۴۰۵ و سمند xu7 نصب شده است. در خودروهای پژو پارس و پژو ۴۰۵ و سمند که موتور xu7 دارند و از ایسیو ساژم s2000-10lc استفاده میکنند مدیریت و کنترل فن رادیاتور بر عهده خود ایسیو میباشد. ایسیو ساژم s2000-10lc را میتوان با تغیرات نرم افزاری و پروگرامینگ دامپ مناسب روی خودروهای پراید،آردی،پیکان،پیکان وانت استفاده کرد. ایسیو ساژم s2000-10lc بدلیل دارا بودن آی سی شبکه قابلیت استفاده روی خودروهای ۲۰۶ فرانسوی تیپ ۲ با دریچه گاز سیمی را هم دارد. ایسیو ساژم s2000-10lc دارای حافظه دائم فلش خارجی یعنی فلشدار از نوع۴۸پایه به شماره ۲۹f200bb میباشد. ایسیو ساژم s2000-10lc دارای حافظه موقت ایپرام به شماره ۹۵۰۸۰ میباشد. ایسیو ساژم s2000-10lc از طریق پورت،روش و درگاه obd،از طریق روش و پروتکل جیتک و استفاده از آداپتور مخصوص ۴۸ پایه آی سی فلش قابلیت برنامه ریزی را دارد.
وضعیت: استوک کارکرده
ایسیو موتورماکسیما با گیربکس دستی و برند و مارک هیتاچی
ایسیو موتور نیسان ماکسیما c1 در سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ روی خودروی ماکسیما استفاده و نصب شده است. ایسیو موتور نیسان ماکسیما با کد c1 یعنی قابلیت نصب روی خودروی نیسان ماکسیما با گیربکس از نوع دستی را دارد. ایسیو نیسان ماکسیما c1 گیربکس دستی را نمیتوان روی خودروی نیسان ماکسیما با گیربکس اتوماتیک استفاده کرد ولی بالعکس مانعی ندارد و میشود.
وضعیت: استوک کارکرده
ایسیو(ECU)گاز،LCO2 سمند،با مارک و برند لندی رنزو (LANDIRENZO )
ایسیو گاز LC02 لندی رنزو روی خودروهای ۴۰۵ در سالهای ۸۵تا ۸۹ در دو مدل با آدوانسر و بدون آدوانسر استفاده شده است/نکته خیلی مهم در مورد ایسوهای گاز LC02 لندی رنزو پژو ۴۰۵این است که اگر این نمونه با ایسیو گاز LC02 لندی رنزو سمند جابه جا نصب شود باعث سوختن کلید گاز و یکسره شدن پاشش سوزنهای انژکتور میشود. اگر ایسیو گاز LC02 لندی رنزو خراب باشد و یا بنا به دلایلی روی خودرو نصب نباشد خودرو هم روشن نمیشود.
وضعیت: استوک کارکرده
جعبه فیوز BSM دلفی ۲۰۶ فرانسوی
- داخل محفظه موتور خودروهای ۲۰۶ فرانسوی نصب و استفاده شده
- روی خودروهای 206 فرانسوی تیپ ۲ و تیپ ۵ با آپشن B3 کاملا یکسان میباشد.
- به دلیل جدا نشدن یونیت داخلی از پوسته و قاب قابلیت تعمیرات را ندارد.
- راه اندازی چراغهای نور پایین و بالا
- مه شکن
- برف پاک کن
- بوق و گذرگاهی برای فرمان کمپرسور کولر
- عدم عملکرد چراغهای جلو
- عدم عملکرد بوق
- یکسره روشن ماندن چراغهای نور بالا و پایین
وضعیت: استوک کارکرده
جعبه فیوز BSM زیمنس ۲۰۶ فرانسوی با برند و مارک SIEMENS (زیمنس)
نود و جعبه فیوز BSM ziemens داخل محفظه موتور خودروهای ۲۰۶ فرانسوی نصب و استفاده شده است. نود و جعبه فیوز BSM ziemens روی خودروهای 206 فرانسوی تیپ ۲ و تیپ ۵ با آپشن B3 کاملا یکسان میباشد. نود و جعبه فیوز BSM زیمنس به دلیل جدا شدن یونیت داخلی از پوسته و قاب قابلیت تعمیرات را دارد که یکی از ویژگیها و برتریهایش نسبت به نود و جعبه فیوز BSM Delphi همین است. نود و جعبه فیوز BSM زیمنس وظیفه راه اندازی چراغهای نور پایین و بالا،مه شکن،برف پاک کن،بوق و گذرگاهی برای فرمان کمپرسور کولر که از نود مرکزی BSI ارسال شده را دارد. ارتباطات و انتقال داده ها مابین نود و جعبه فیوز BSM زیمنس با سایر یونیتهای موجود در خودرو مثال نود مرکزی BSI از طریق پروتکل شبکه van میباشد. از ایرادات شایع در نود و جعبه فیوز BSM ziemens خودرو ۲۰۶ فرانسوی میتوان به عدم عملکرد چراغهای جلو،عدم عملکرد بوق و یکسره روشن ماندن چراغهای نور بالا و پایین اشاره کرد.
وضعیت: استوک کارکرده