بلاگ

بررسی  ایسیوهای مگنتی مارلی MM8p

 

 بررسی  ایسیوهای مگنتی مارلی MM8p نصب شده روی خودروهای پژو پارس مدل ۷۹ و ۸۰ و ایرادات شایع در این مدل ایسیو

 از جمله ایسیو هایی که در پژو های  ۷۹  یا ۸۰ استفاده می شد، می توان به Ecu  مگنتی مارلی MM8p  اشاره کرد. البته که خودروسازان پس از مدتی متوجه شدند که این قطعه در پرشیا دارای معایبی است؛ به همین خاطر استفاده از این مدل ایسیو در پژو پارس، متوقف شد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص توضیحات بیش تری را به شما ارائه دهیم.

ایسیو مگنتی مارلی MM8p

در خودرو های پژو پارس از این نوع ایسیو استفاده می شود. ایسیو‌ مگنتی مارلی ۳۵ عدد پین داشته و برای موتور xu7  مناسب است. این مینی کامپیوتر خودرو تولید شده توسط یک شرکت ایتالیایی است‌ و در سطح جهان بسیار معروف می باشد. خودرویی که در آن از این ECU   استفاده می شود، متشکل از یونیت فن بوده و پاشیدن سوخت نیز به وسیله ۴ انژکتور موجود در موتور، انجام می شود.  شماره فنی ایسیو‌ مارلی نیز MM8p.  می باشد. و در آخر نیز باید بگوییم که این مدل ایسیو بیش از در پژو پارس های مدل ۷۹ و ۸۱ مورد استفاده قرار می گیرد.

از بزرگترین معایب این مدل ایسیو میتوان به موارد زیادی اشاره نمود:

1- قطعات الکترونیکی بصورت دیپ deep  بیشتری  به نسبت قطعات smd جدید با دقت بالا  در این مدل ایسیو بکار رفته است.

2-نبود سنسور اکسیژن در برنامه و سخت افزار این مدل ایسیو که باعث مصرف زیاد و آلایندگی بیش از حد شده بود.

3-نبود پروتکل و استانداردی از طرف شرکت طراح و سازنده و حتی شرکتهای تولید پروگرامر در داخل برای برنامه ریزی و انجام عملیات پروگرامینگ

4-محدود بودن تیونرها و متخصصین اینکار برای بازنویسی مجدد برنامه و رفع عیوب نرم افزاری در این مدل ایسیو.

که تمامی این معایب منجربه تعویض دسته سیم خودرو و جایگزین کردن ایسیوهای ساژم s2000 در این مدل خودرو میشد که گاها هزینه های زیادی به مالکان خودرو تحمیل میشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *